Unikalna treść serwisu jest ważna
Jedną z sugestii i wskazówek dla Webmasterów, jest zalecenie bogatej i unikalnej treści serwisu. Niby banalne jednak nie zawsze doceniane i praktykowane.
Google nie przepada za stronami, których treść występuje w innych miejscach w internecie. Widać to choćby po indeksacji. Przy kilku ostatnio obserwowanych serwisach miałem okazję o tym się przekonać. Charakterystycznym objawem dla serwisów o nieunikalnej treści jest pozostawanie podstron w indeksie uzupełniającym, co jest skorelowane zwykle ze słabszymi pozycjami rankingowymi.
Przykładem może być tutaj serwis klienta – firmy usługowej, o dość obszernej treści (20 plikow ogółem ok 50 tys znaków zasadniczego tekstu).Po wstępnym zaindeksowaniu, cały serwis (nawet strona główna) znalazł się w indeksie uzupełniającym a wyniki w rankingach były fatalne. Serwis był linkowany, katalogowany, sytuacja wyglądała zupełnie nielogiczne. Dopiero sprawdzenie treści pokazało, że zawartość serwisu była posklejana z różnych fragmentów zebranych w internecie. Pomijając już niezgodność z zasadami i prawem takiego rozwiązania, było to źródłem kiepskiej indeksacji. Obecnie serwis został przeredagowany i myślę że z czasem po przeindeksowaniu sprawy będą wyglądały znacznie lepiej.
Unikalna treść to problem także dla sklepów internetowych. Jak wiadomo, w wielu sklepach mamy do czynienia z powtarzającymi się produktami. Opisy produktów bazują zwykle na opisach dostarczanych w kartach katalogowych czy importowanych bazach danych dystrybutora/producenta. Stąd też w wielu sklepach te opisy się powtarzają np.
wyszukaj fragment opisu drukarki Pixma – jak widać znajduje się on na wielu podstronach różnych sklepów.
Sklepy, które mają unikalne (chocby w części) opisy produktów, mają zdecydowanie wyższa szanse na wejścia, szczególnie z fraz złożonych , tzw. długiego ogona. Dlatego jeśli nie mamy w sklepie tysięcy produktów importowanych automatycznie, warto zadbać o przeredagowanie i unikalność tekstów dotyczących produktów. Czasem jest to kłopotliwe ale zwykle wykonalne. Starania zwykle zwrócą się w postaci ruchu w serwisie.
Racja. Ja również miałam nieprzyjemność obserwować wyniki pozycjonowania pewnej strony od samego początku. Tuż po jej zaindeksowaniu zachowywała się jakby wpadła w filtr – mimo bardzo dobrej optymalizacji i banalnie łatwych fraz, w wynikach Google trzeba ją było szukać od końca. Jak się okazało, strona ta nie dość, że posiadała opis swojej działalności skopiowany z opisu firmy konkurencyjnej, to jeszcze ten sam opis był zamieszczany w katalogach firm. Efekt był więc podobny jak w opisywanym w artykule.
online hr degree…
Unikalna treść serwisu jest ważna | Pozycjonowanie i Optymalizacja Stron, Marketing Internetowy, Technologie Internetowe…