Universal search
Nie tak dawno temu pojawił się nowy pomysł Google, który już stopniowo jest wprowadzany w życie.
Rozwiązanie określane jest jako „Universal search” i polega on na integracji w rankingu Google, linków do różnych typów źródeł – zarówno do dokumentów WWW, klipów wideo, wiadomości z systemu Google News, wyszukiwarki obrazów i innych.
Taka integracja ma już miejsce w przypadku niektórych zapytań (zobacz np. http://www.google.com/search?hl=en&q=darth+vader&btnG=Google+Search )
Jak widać w powyższym zapytaniu na pierwszej stronie rankingu Google pojawiają się zarówno obrazy z wyszukiwarki obrazów, jak i linki do wideo z YouTube a na końcu dodatkowe „News results”. W tego typu rankingach można także spodziewać się rezultatów z „Blog search”.
Rozwiązanie ciekawe, jednak komplikujące życie pozycjonerom. W wielu wypadkach rozliczenia i gwarancje są dokonawane i przedstawiane w oparciu o pozycję w TOP10. W przypadku nowego typu rezultatów okazuje się że liczba linków do „zwykłych” stron w TOP10 zmniejsza się (w przypadku aktualnego rankingu z przedstawionego zapytania – zmniejszyła się do 7). Tak więc zadanie się komplikuje. Oczywiście nie dla wszystkich fraz takie „wzbogacone” wyniki będą się od razu pojawiać. A może po prostu wkrótce zaczniemy pozycjonować filmy z YouTube 😉
[…] spraw “wyszukiwarkowych” napewno istotnym zjawiskiem które pojawiło się w roku był Universal Search o którym pisałem w innym poście. Te rozwiązania wprowadziło nie tylko Google, ale także inne wiodące wyszukiwarki. Ten […]