Jednorazowe pozycjonowanie?
Czy pozycjonowanie może być jednorazowe? Wielu potencjalnych klientów chciałoby zlecić konkretną usługę za określoną jednorazową kwotę i mieć pozycje „na zawsze”. W praktyce jednak w większości przypadków, nawet prostych, nie jest to możliwe, a już z pewnością nie w Google.
Miałem nawet okazję ostatnio sprawdzić to na jednym z przykładów. Strona została rok temu wypozycjonowana na dość proste frazy, jednak kampania nie była później kontynuowana. W ostatnim czasie otrzymałem ponowne zapytanie apropos tego serwisu. Sprawdzając aktualne pozycje tego serwisu, okazało się że nie pozostał żaden ślad po wynikach z ubiegłego roku. Brak jakiegokolwiek przyrostu linków sprawił że serwis po początkowej niekontynuowanej promocji osunął się w rankingach.
Natomiast już z pewnością oczywistym jest to (albo modnie: oczywista oczywistość? 😉 ), że w przypadku bardziej konkurencyjnych fraz, pozycjonowanie oznacza długoterminową ciągłą kampanię. Tym bardziej, że często wykorzystywane są linki pozycjonujące w serwisach zaplecza pozycjonera. Zaprzestanie takiej kampanii i usunięcie linków, szczególnie jeśli jest ich sporo , może poważnie zaszkodzić rankingowi.
Tak więc podejmując współpracę z pozycjonerem, trzeba nastawić się na długotrwałą kooperację. Dlatego wybór firmy pozycjonującej jest dość ważny i należy podejść do tego z rozwagą, szczególnie dla nowego serwisu, gdy nieumiejętne działania mogą „nadpsuć jego reputację w oczach wyszukiwarki”.